Uw zorgadministratie goed geregeld met het ECD van FM Zorg

Zorgprofessionals weten er alles van: om de beste hulpverlening te kunnen bieden zijn rapportages noodzakelijk. Helaas neemt het invoeren hiervan vaak veel tijd in beslag. Het elektronisch cliënten dossier (ECD) van FM Zorg is een applicatie waarmee u uw werk als zorgverlener een stuk makkelijker maakt. Zo kunt u er de volledige zorgadministratie in bijhouden, kunnen documenten digitaal ondertekend worden en is VECOZO naadloos geïntegreerd. 

Waar voorheen de cliëntgegevens in papieren dossiers werden geregistreerd, hebben de paperassen tegenwoordig plaatsgemaakt voor digitale systemen. In ons ECD vindt u onder meer het behandel-/begeleidingsplan, maar ook de administratie rondom de cliënt. Van ambulante zorg en jeugdzorg en hulpverlening tot verpleging en VG/LVG instellingen, het elektronisch cliënten dossier is volledig aanpasbaar, ook voor uw sector. 

Met ons systeem kunt u de zorgadministratie van wel 30 tot 10.000 cliënten op een effectieve, eenvoudige en bovenal veilige wijze bewerkstelligen. Bent u benieuwd hoe het ECD van FM Zorg hieraan kan bijdragen? In onze demo ontdekt u welke uitgebreide functionaliteiten ons digitaal zorgdossier bevat en hoe het ingebruiknemen hiervan de werkwijze van uw zorginstelling naar een hoger niveau kan tillen. 

De voordelen van een elektronisch zorgdossier

Voor u als zorgverlener faciliteert ons elektronisch cliënten dossier in het leveren van cliëntgerichte zorg. Met een ECD wordt het bijhouden van de zorgadministratie een stuk eenvoudiger. Het ECD is te gebruiken op tablets, waardoor de gemoedstoestand van een cliënt een stukker sneller is in te voeren. Hierdoor heeft u meer tijd over voor de hulpverlening. Daarnaast beschikt het elektronisch cliënten dossier van FM zorg over een 3-klikken systeem. Dit wil zeggen dat u in maximaal 3 klikken bij elk scherm kunt komen. Bovendien kunnen de dashboard zo worden weergegeven dat u alleen de gegevens en overzichten te zien krijgt die u nodig heeft. 

Per dashboard kunnen meerdere bevoegden gekoppeld worden. Hierdoor kunnen de cliëntgegevens eenvoudig gedeeld worden met naaste collega’s. 

Tot slot is het via ons ECD mogelijk om documenten veilig digitaal te ondertekenen. Dit scheelt tijd en papier, en is even rechtsgeldig als een schriftelijke ondertekening. 

Welke functionaliteiten bevat ons elektronisch cliënten dossier?

Zorgprofessionals kunnen het ECD gebruiken om alle informatie over de gezondheidstoestand en behandeling van cliënten bij te houden. Iedere cliënt heeft zijn eigen digitale dossier waarin de cliëntgegevens en het behandel-/begeleidingsplan te vinden is. Deze gegevens worden geregistreerd vanaf het eerste contact met de cliënt tot het moment dat de cliënt de zorg uitgaat of overlijdt. De functionaliteiten van een elektronisch cliënten dossier zijn erop ingericht om langdurig een een groep cliënten bij te houden en ermee te communiceren. Ons elektronisch cliënten dossier beschikt over een aantal basisfuncties. Hiermee helpen wij uw werkzaamheden zo makkelijk mogelijk te maken. 

Cliëntgegevens

De cliëntgegevens bestaat uit meer dan alleen de algemene zaken als contactgegevens. Hieronder vallen onder andere financiële en juridische gegevens, maar ook informatie over het sociale (familie en mantelzorgers) en professionele netwerk (huisarts en behandelaren). 

Behandelplan

Het behandelplan, ook wel cliëntplan, begeleidingsplan, ondersteuningsplan of plan van aanpak genoemd, is essentieel voor het verlenen van de juiste zorg. Dit plan bevat alle met de cliënt afgesproken doelen en acties. Alle betrokken zorgprofessionals werken vanuit ditzelfde plan. 

Zorgadministratie

Ons ECD is zo ingericht dat u in een oogopslag kunt zien wat de status is van de zorglevering aan de cliënt en geeft een totaalbeeld van de eigen caseload. Ook is eenvoudig vast te stellen wanneer de cliënt dagbesteding had en hoe vaak de begeleider/wijkverpleegkundige langs is geweest. Dit is handige informatie, die weer gebruikt kan worden om de geleverde zorg te verantwoorden naar zorgkantoren, gemeenten en zorgverzekeraar. 

Dagelijkse zorg

Elke hulpverlener die betrokken is bij de cliënt houdt belangrijke informatie bij. Dit kan in de vorm van een verslag of rapportage, maar ook via een kort tekstje en/of schaalvraag kan worden aangegeven hoe het met de cliënt gaat. Al deze gegevens kunnen in een handig overzicht bij elkaar worden gezet, waardoor iedere zorgprofessional eenvoudig kan zien hoe het met de cliënt gaat. 

Digitaal ondertekenen

Ons elektronisch cliënten dossier maakt het mogelijk om veilig digitaal documenten te ondertekenen. Hiermee bespaart u veel tijd en moeite. Er hoeven immers geen papieren documenten meer verzonden te worden en de status van verschillende acties is direct inzichtelijk. Een digitale handtekening is volledig rechtsgeldig. 

VECOZO koppeling

Met VECOZO bent u altijd verzekerd van het probleemloos ontvangen en versturen van berichten. Zo kunt u als zorgverlener altijd in contact blijven met bijvoorbeeld zorgkantoren, zorgverzekeraars en gemeenten, wat het werkproces vereenvoudigd. Tevens maakt de koppeling met VECOZO het mogelijk om op een efficiënte wijze facturen te declareren. 

Voor wie is een ECD bedoeld?

Een ECD is met name handig voor zorgprofessionals die met behulp van dit systeem de zorgadministratie eenvoudig kunnen bijhouden. Het kan hier gaan om begeleiders, maar ook behandelaren, wijkverpleegkundigen, klantadviseurs en teamleiders. Elektronische cliënten dossiers kunnen ook erg handig zijn voor afdelingen die geen dagelijkse zorg leveren, zoals planning, administratie en financiën. 

Elke zorginstelling is uniek. Daarom kunt u bij FM Zorg een basisversie van het ECD kiezen die het beste op uw organisatie aansluit. Vervolgens kunt u deze versie op basis van uw wensen en behoeften door ons laten personaliseren. 

 Grotere zorginstellingen hebben vaak te maken met diverse en wisselende organisatiestructuren. Ook dit kan in het ECD worden ingeregeld. Hierdoor blijft het systeem zo praktisch mogelijk in gebruik en heeft elke zorgverlener enkel toegang tot wat voor hem/haar van toepassing is. 

Meer weten over FM Zorg?

Wilt u de zorgadministratie in uw organisatie naar een hoger niveau tillen? FM Zorg biedt het meest praktische en complete elektronische cliënten dossier voor zorg en hulpverlening. Ons unieke 3-klikken systeem zorgt ervoor dat u snel bij alle informatie bent die u nodig heeft. Bovendien stelt een digitaal zorgdossier u in staat om eenvoudig en snel relevante gegevens betreffende de cliënt toe te voegen. 

Wij helpen u graag het beste uit uw werk te halen en daar hoort wat ons betreft een ECD bij. Er staat dan ook een deskundige helpdesk voor u klaar om u te ondersteunen bij al uw vragen. Wilt u meer informatie over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op met FM Zorg. 

Talingweide 109
3403 AD  IJsselstein
Scroll naar top