
Talingweide 109
3403 AD IJsselstein
FM Zorg biedt een gebruiksvriendelijk, veilig en praktisch elektronisch cliëntendossier waarin u samen met de cliënt, ketenpartners en collega’s samenwerkt aan de beste zorg.
Door slimme functionaliteiten, digitale dossiers, het cliëntenportaal en overzichtelijke schermen bespaart u tijd op uw administratie. Tijd die u kunt besteden aan de begeleiding van uw cliënten.
– Probleemloos beschikkingsberichten ontvangen en versturen;
– Communiceren met gemeenten, zorgkantoren en zorgverzekeraars;
– Adequaat declareren;
– WMO, JW, WLZ, Forensische Zorg en Zintuigelijke Zorg.
Ook de werkwijze van uw organisatie naar een hoger niveau kan tillen? Vul onderstaand formulier en en wij gaan graag met u in gesprek over waar u precies naar op zoek bent en hoe wij daarin een match kunnen zijn.
In de zorgsector is rapporteren een essentieel aspect. Het is een belangrijk proces waarbij informatie over patiënten, behandelingen en begeleidingen worden vastgelegd en gecommuniceerd. Effectief rapporteren helpt u als zorgprofessional bij het slimmer en verantwoordelijker verlenen van zorg. Een cruciaal aspect dus bij het waarborgen van optimale zorgenverlening. FM Zorg is bij het rapporteren binnen de zorgsector een aanbieder van een veilige en makkelijke methode.
Eén van de belangrijkste cruciale aspecten van rapporteren is het communiceren van belangrijke patiëntinformatie tussen zorgverleners. Rapporteren zorgt hiermee dat er geen informatie over het hoofd gezien wordt. Het foutief rapporteren van cliëntinformatie kunnen er onnodige gevaren ontstaan. Met smart rapporteren zorgt u er dat potentiële gevaren zoals allergieën of bijwerkingen van medicatie foutloos wordt gerapporteerd. Door het proces van rapporteren worden de medische geschiedenis, behandelingen, medicatie en zorgbehoeften vastgelegd, waardoor het overzicht wordt behouden. De nauwkeurigheid wordt hierdoor verbeterd en aldus ook de kwaliteit van de zorgverlening. Door het communiceren van patiëntinformatie kunnen artsen, verpleegkundigen en andere zorgprofessionals de optimale zorg verlenen die de patiënt verdient.
De veiligheid van de patiënt wordt ook gewaarborgd omdat rapporteren zorgt voor samenwerking en continuïteit bij de zorgverlening. Rapporteren zorgt ervoor dat de samenwerking tussen zorgverleners en zorginstellingen soepel verloopt. Dit maakt dat de patiënt de juiste zorg, op het juiste moment krijgt. Dit voorkomt dat het zorgtraject van de patiënt wordt gestremd. Het rapporteren van behandelingen en zorgbehoeften waarborgt de continuïteit van de zorgverlening, en daardoor ook de veiligheid.
Rapporteren zorgt ervoor dat de samenwerking tussen zorgverleners en zorginstellingen soepel verloopt. Dit maakt dat de patiënt de juiste zorg, op het juiste moment krijgt. Het rapporteren van behandelingen en zorgbehoeften waarborgt de continuïteit van de zorgverlening, en daardoor ook de veiligheid. Up-to-date informatie moet tijdig en nauwkeurig worden gerapporteerd voor optimale zorg. Wordt er foutieve of verouderde informatie gegeven kan dit resulteren in een verslechte toestand van de patiënt. De tijdigheid van rapporteren is ook van belang omdat deze toegang hebben tot belangrijke patiëntinformatie. De zorgverleners kunnen met deze nauwkeurige en essentiële informatie juist handelen op basis van de meest actuele informatie.
Een elektronisch cliënten dossier maakt het mogelijk om alle informatie te registreren vanaf het eerste contact met de cliënt totdat deze uit de zorg gaat of overlijdt. Iedere cliënt heeft zijn eigen digitale dossier met onder meer de gegevens van de cliënt en het behandelplan. Hieronder vindt u een overzicht van de basisfuncties die een ECD o.a. bevat.
Onder cliëntgegevens verstaan we de algemene gegevens van een cliënt zoals contactgegevens, maar ook financiële en juridische gegevens, het sociaal netwerk (familie en mantelzorgers) en professioneel netwerk (huisarts, behandelaren).
Een belangrijk onderdeel van het elektronisch cliënten dossier, is het behandelplan, ook wel cliëntplan, begeleidingsplan, ondersteuningsplan of plan van aanpak genoemd. In dit plan worden alle doelen en acties opgenomen die de cliënt met zorgprofessionals heeft uitgevoerd of afgesproken. Iedereen die bij de cliënt betrokken is, werkt vanuit datzelfde plan.
In het ECD kan worden bijgehouden welke ondersteuning de cliënt krijgt en hoeveel uur ondersteuning het gaat. Waar en wanneer had de cliënt dagbesteding, hoeveel verblijfsdagen had de cliënt of hoe vaak is de begeleider/wijkverpleegkundige bij de cliënt thuis geweest? Doordat de antwoorden hierop eenvoudig in het ECD kan worden bijgehouden, kan de geleverde zorg worden verantwoord naar zorgkantoren, gemeentes en zorgverzekeraars.
Alle professionals die dagelijks bij de cliënt zijn betrokken, houden belangrijke informatie bij over de cliënt. Dit kan door een verslag of rapportage te schrijven naar aanleiding van een meting (bijvoorbeeld bloeddruk of insuline), een onderzoek of wat er op een dag is gebeurd. Op deze manier kan iedereen die bij de cliënt betrokken is lezen hoe het met de cliënt gaat.
Kiest u voor een gedegen zorgregistratie, dan kies u voor FM Zorg. Ons online zorgplan is volledig naar de wensen en behoeften van uw organisatie aan te passen. Het dossier kan de rapportage van wel 30 tot 10.000 cliënten op een effectieve, eenvoudige en bovenal veilige manier bewerkstelligen.
Bent u benieuwd hoe ons online zorgplan in de praktijk werkt? In onze demo ontdekt u welke uitgebreide functionaliteiten ons digitaal zorgdossier bevat en hoe het ingebruiknemen hiervan de werkwijze van uw zorginstelling naar een hoger niveau kan tillen.
Benieuwd of we bij elkaar passen?
Plan geheel vrijblijvend een demo in
Talingweide 109
3403 AD IJsselstein