
Talingweide 109
3403 AD IJsselstein
FM Zorg biedt een gebruiksvriendelijk, veilig en praktisch elektronisch cliëntendossier waarin u samen met de cliënt, ketenpartners en collega’s samenwerkt aan de beste zorg.
Door slimme functionaliteiten, digitale dossiers, het cliëntenportaal en overzichtelijke schermen bespaart u tijd op uw administratie. Tijd die u kunt besteden aan de begeleiding van uw cliënten.
– Probleemloos beschikkingsberichten ontvangen en versturen;
– Communiceren met gemeenten, zorgkantoren en zorgverzekeraars;
– Adequaat declareren;
– WMO, JW, WLZ, Forensische Zorg en Zintuigelijke Zorg.
Ook de werkwijze van uw organisatie naar een hoger niveau kan tillen? Vul onderstaand formulier en en wij gaan graag met u in gesprek over waar u precies naar op zoek bent en hoe wij daarin een match kunnen zijn.
Steeds meer zorgorganisaties kiezen voor een digitaal zorgdossier als hulpmiddel bij de zorgverlening. Een effectief digitaal zorgdossier helpt u als zorgprofessional bij het slimmer en verantwoordelijker verlenen en registreren van zorg. Hierdoor houdt u meer tijd over voor de cliënt. Wij begrijpen dat in de zorgsector smart rapporteren een essentieel aspect is. Het is een belangrijk proces waarbij informatie over patiënten, behandelingen en begeleidingen worden vastgelegd en gecommuniceerd. Een cruciaal aspect dus bij het waarborgen van optimale zorgenverlening.
Rapporteren in de zorgsector kan veel tijd opnemen, dat lost smart rapporteren voor u op. Bij smart rapporteren in de zorg wordt het proces van rapporteren in de zorgsector geoptimaliseerd en geautomatiseerd. Doormiddel van slimme algoritmes legt het systeem automatisch gegevens vast. Rapporteren zorgt hiermee dat er geen informatie over het hoofd gezien wordt. Door het proces van rapporteren worden de medische geschiedenis, behandelingen, medicatie en zorgbehoeften vastgelegd, waardoor het overzicht wordt behouden. De automatisering hiervan bespaard tijd voor de zorgverlener vanwege het afnemen van handmatige taken die het origineel nodig zouden zijn. Hierdoor wordt de focus verlegt naar de patiënt en niet naar de handmatige invoer.
Fouten maken is menselijk, doormiddel van smart rapporteren neemt u dit element weg. Het foutief rapporteren van cliëntinformatie kunnen er onnodige gevaren ontstaan. Met smart rapporteren zorgt u er dat potentiële gevaren zoals allergieën of bijwerkingen van medicatie foutloos wordt gerapporteerd. De nauwkeurigheid wordt hierdoor verbeterd en aldus ook de kwaliteit van de zorgverlening.
Smart rapporteren in de zorg moet wel veilig gebeuren om lekken van vertrouwelijke informatie te voorkomen. FM Zorg gebruikt daarom uitgebreide beveiligingsmaatregelen om veiligheid en privacy te waarborgen. Wij voldoen aan strenge beveiligingsnormen en beschikt over NEN 7510 en AVG Proof. Communicatie tussen zorgverleners is hierdoor veilig en beschermd. FM Zorg biedt een een veilige werkomgeving voor de keten en is informatie delen een veilige en beschermde handeling. Er is voor gezorgd dat dat alle informatie vertrouwelijk blijft en alleen toegankelijk is voor geautoriseerd personeel.
Een elektronisch cliënten dossier maakt het mogelijk om alle informatie te registreren vanaf het eerste contact met de cliënt totdat deze uit de zorg gaat of overlijdt. Iedere cliënt heeft zijn eigen digitale dossier met onder meer de gegevens van de cliënt en het behandelplan. Hieronder vindt u een overzicht van de basisfuncties die een ECD o.a. bevat.
Onder cliëntgegevens verstaan we de algemene gegevens van een cliënt zoals contactgegevens, maar ook financiële en juridische gegevens, het sociaal netwerk (familie en mantelzorgers) en professioneel netwerk (huisarts, behandelaren).
Een belangrijk onderdeel van het elektronisch cliënten dossier, is het behandelplan, ook wel cliëntplan, begeleidingsplan, ondersteuningsplan of plan van aanpak genoemd. In dit plan worden alle doelen en acties opgenomen die de cliënt met zorgprofessionals heeft uitgevoerd of afgesproken. Iedereen die bij de cliënt betrokken is, werkt vanuit datzelfde plan.
In het ECD kan worden bijgehouden welke ondersteuning de cliënt krijgt en hoeveel uur ondersteuning het gaat. Waar en wanneer had de cliënt dagbesteding, hoeveel verblijfsdagen had de cliënt of hoe vaak is de begeleider/wijkverpleegkundige bij de cliënt thuis geweest? Doordat de antwoorden hierop eenvoudig in het ECD kan worden bijgehouden, kan de geleverde zorg worden verantwoord naar zorgkantoren, gemeentes en zorgverzekeraars.
Alle professionals die dagelijks bij de cliënt zijn betrokken, houden belangrijke informatie bij over de cliënt. Dit kan door een verslag of rapportage te schrijven naar aanleiding van een meting (bijvoorbeeld bloeddruk of insuline), een onderzoek of wat er op een dag is gebeurd. Op deze manier kan iedereen die bij de cliënt betrokken is lezen hoe het met de cliënt gaat.
Kiest u voor een gedegen zorgregistratie, dan kies u voor FM Zorg. Ons online zorgplan is volledig naar de wensen en behoeften van uw organisatie aan te passen. Het dossier kan de rapportage van wel 30 tot 10.000 cliënten op een effectieve, eenvoudige en bovenal veilige manier bewerkstelligen.
Bent u benieuwd hoe ons online zorgplan in de praktijk werkt? In onze demo ontdekt u welke uitgebreide functionaliteiten ons digitaal zorgdossier bevat en hoe het ingebruiknemen hiervan de werkwijze van uw zorginstelling naar een hoger niveau kan tillen.
Benieuwd of we bij elkaar passen?
Plan geheel vrijblijvend een demo in
Talingweide 109
3403 AD IJsselstein