Online zorgdossier van FM Zorg

Als zorgprofessional zet je jouw cliënten op de eerste plaats. En wil je de tijd nemen voor goede zorg. Dat begint bij slim registreren, rapporteren en opvragen van zorgtaken. Het online zorgdossier van FM Zorg helpt je hierbij. 

Met onze slimme en bovenal eenvoudige software faciliteren wij diverse sectoren in de zorg en ondersteunen we zorgprofessionals bij het verlenen van persoonlijke zorg. 

VECOZO naadloos geïntegreerd

– Probleemloos beschikkingsberichten ontvangen en versturen;
– Communiceren met gemeenten, zorgkantoren en zorgverzekeraars;
– Adequaat declareren;
– WMO, JW, WLZ, Forensische Zorg en Zintuigelijke Zorg.

Meer informatie over ons ECD?

Ook de werkwijze van uw organisatie naar een hoger niveau kan tillen? Vul onderstaand formulier en en wij gaan graag met u in gesprek over waar u precies naar op zoek bent en hoe wij daarin een match kunnen zijn. 

 

Kennismakingsgesprek homepage

Gemakkelijk digitaal rapporteren met een ECD

Als hulpverlener in de zorg is rapporteren iets waar je niet onderuit komt. De juiste zorg bieden begint immers bij de noodzakelijke rapportages. Iets waar veel professionals tegenaan lopen, is dat het invoeren hiervan veel tijd in beslag neemt. Gelukkig is dit verleden tijd. 

Met het elektronisch cliëntendossier van FM Zorg wordt het opstellen van zorgrapportages een stuk eenvoudiger. In een ECD kunt u de volledige administratie online bijhouden, waardoor u sneller en overzichtelijker te werk kunt gaan. 

cliëntvolgsysteem

Voorheen werden de gegevens van cliënten veelal in papieren dossiers geregistreerd, maar vandaag de dag hebben de paperassen plaatsgemaakt voor digitale systemen. In dit online zorgdossier vindt u onder meer het behandel- en begeleidingsplan, maar ook alle administratie rondom de cliënt. Over het algemeen worden elektronische cliëntendossier gebruikt door branches in de care sector, zoals ambulante zorg, jeugdzorg en hulpverlening, verpleging en verzorging en VG- en LVG instellingen. 

Door te kiezen voor een digitaal systeem, kiest u voor gedegen zorg. Het dossier is volledig in te richten naar de wensen en behoeften van uw zorginstelling. Het systeem is geschikt voor de zorgrapportage van 30 tot 10.000 cliënten. Benieuwd hoe ons ECD precies werkt? In onze demo maakt u kennis met alle functionaliteiten die het systeem bevat en hoe ingebruikname hiervan de werkwijze van uw instelling naar een hoger niveau kan tillen. 

De voordelen van een online zorgdossier

Met een ECD wordt het u makkelijker gemaakt om cliëntgerichte zorg te leveren. Doordat u de noodzakelijke gegevens snel en inzichtelijk kunt invoeren in het systeem, houdt u meer tijd over daadwerkelijke ondersteuning en begeleiding. 

Ons systeem beschikt over een 3-klikken systeem, wat wilt zeggen dat u in maximaal 3 klikken bij elk scherm bent. Bovendien kunnen de dashboard worden ingesteld op zo’n manier dat u alleen de gegevens en overzichten te zien krijgt die u nodig heeft. 

Door gebruik te maken van een elektronisch cliëntendossier, wordt het makkelijker cliëntgegevens te delen met collega’s. Op deze manier zijn alle rapportages snel door de daarvoor bevoegden in te zien. 

Niet onbelangrijk: in het ECD van FM Zorg is het mogelijk om documenten veilig digitaal te ondertekenen. Dit scheelt zowel tijd als papier en is even rechtsgeldig als een schriftelijke ondertekening. 

Welke functionaliteiten bevat elektronisch cliëntendossier?

Welke functionaliteiten bevat een elektronisch cliënten dossier?

Een elektronische cliënten dossier maakt het mogelijk om de zorg van uw cliënt eenvoudig te rapporteren. Het gaat hier om het eerste contact met de cliënt totdat deze uit de zorg gaat. De functionaliteiten van een elektronisch cliënten dossier is erop ingericht om langdurig een een groep cliënten bij te houden en ermee te communiceren. Ons ECD bestaat uit een aantal basisfuncties. Hiermee helpen wij uw werkzaamheden zo makkelijk mogelijk te maken. 

Cliëntgegevens

Met de cliëntgegevens zijn niet alleen de algemene zaken als contactgegevens, maar ook financiële en juridische gegevens. Ook is hier informatie terug te vinden over het sociale (familie en mantelzorgers) en professionele netwerk (huisarts, behandelaren). 

Behandelplan

Het behandelplan van de cliënt is essentieel voor het verlenen van de juiste zorg. Een behandelplan staat ook wel bekend als cliëntplan, begeleidingsplan, ondersteuningsplan of plan van aanpak. Hierin worden alle afgesproken doelen en acties opgenomen. Elke betrokken professional werkt vanuit ditzelfde plan. 

Zorgregistratie

In een ECD is direct te zien welke ondersteuning de cliënt krijgt en om hoeveel uur het gaat. Er kan eenvoudig worden vastgesteld wanneer de cliënt dagbesteding had en hoevaak de begeleider/wijkverpleegkundige langs is geweest. Handig, want zo kan de geleverde zorg worden verantwoord naar zorgkantoren, gemeenten en zorgverzekeraars. 

Dagelijkse zorg

Alle hulpverleners die bij de cliënt betrokken zijn houden belangrijke informatie bij. Dit kan in de vorm van een verslag of rapportage. Ook kan via een tekstje en/of schaalvraag worden aangegeven hoe het met de cliënt gaat. Al deze gegevens worden bij elkaar gezet in een handig overzicht, waardoor iedere zorgprofessional meteen kan inzien hoe het met de cliënt gaat. 

Wie kunnen er gebruikmaken van een online dossier?

Een elektronisch cliëntendossier is vooral bedoeld voor hulpverleners in de zorg die met behulp van zo’n digitaal systeem de rapportages van hun cliënten kunnen vereenvoudigen. 

Denk bijvoorbeeld aan begeleiders, maar ook behandelaren, wijkverpleegkundigen, klantadviseurs en teamleiders. 

Ook afdelingen die geen dagelijkse zorg leveren kunnen baat hebben bij het gebruik van een ECD, zoals planning, administratie en financiën. 

Elke zorginstelling is uniek. Bij FM Zorg kunt u een basisversie van het systeem kiezen die het beste bij uw organisatie aansluit. Deze versie kunt u vervolgens naar eigen inzicht door ons laten personaliseren. 

Grotere instellingen hebben vaak te maken met diverse en wisselende organisatiestructuren. Ook dit kunnen we voor u in het elektronisch dossier inregelen. Zo blijft het systeem praktisch in gebruik en heeft elke zorgprofessional enkel toegang tot wat voor hem/haar van toepassing is. 

Benieuwd of we bij elkaar passen?

Plan geheel vrijblijvend een demo in

Scroll naar boven