
Talingweide 109
3403 AD IJsselstein
Met het digitaal zorgdossier van FM Zorg kunt u gebruiksvriendelijk, veilig en praktisch de gegevens van uw cliënt bijhouden, waardoor u samen met ketenpartners en collega’s eenvoudig kunt samenwerken aan de beste zorg.
Door slimme functionaliteiten, digitale dossiers, het cliëntenportaal en overzichtelijke schermen bespaart u tijd op uw administratie. Tijd die u kunt besteden aan de begeleiding van uw cliënten.
– Probleemloos beschikkingsberichten ontvangen en versturen;
– Communiceren met gemeenten, zorgkantoren en zorgverzekeraars;
– Adequaat declareren;
– WMO, JW, WLZ, Forensische Zorg en Zintuigelijke Zorg.
Ook de werkwijze van uw organisatie naar een hoger niveau kan tillen? Vul onderstaand formulier en en wij gaan graag met u in gesprek over waar u precies naar op zoek bent en hoe wij daarin een match kunnen zijn.
Steeds meer zorgorganisaties kiezen voor een digitaal zorgdossier als hulpmiddel bij de zorgverlening. Zo’n zorgdossier wordt ook wel elektronisch cliënten dossier (ECD) genoemd. Een effectief digitaal zorgdossier helpt u als zorgprofessional bij het slimmer en verantwoordelijker verlenen en registreren van zorg.
Hierdoor houdt u meer tijd over voor de cliënt. Een ECD bevat assessments, zorgafspraken, rapportages en dashboards met relevante stuurinformatie voor het team.
Voorheen werden cliëntgegevens altijd in papieren dossiers geregistreerd. Inmiddels hebben deze paperassen plaatsgemaakt voor elektronische systemen. In een digitaal zorgdossier is onder meer het behandel-/begeleidingsplan en administratie rondom de cliënt. Terwijl u op locatie bent, kunnen collega’s ook het dossier inkijken en dat brengt een hoop voordelen met zich mee. Digitale zorgdossiers kunnen in veel diverse branches gebruikt worden, zoals in jeugdzorg en hulpverlening, verpleging en verzorging en VG- en LVG instellingen.
Kiest u voor een gedegen zorgregistratie, dan kies u voor FM Zorg. Ons ECD is volledig naar de wensen en behoeften van uw organisatie aan te passen. Het dossier kan de rapportage van wel 30 tot 10.000 cliënten op een effectieve, eenvoudige en bovenal veilige manier bewerkstelligen. Bent u benieuwd hoe ons ECD in de praktijk werkt? In onze demo ontdekt u welke uitgebreide functionaliteiten ons digitaal zorgdossier bevat en hoe het ingebruiknemen hiervan de werkwijze van uw zorginstelling naar een hoger niveau kan tillen.
Een digitaal zorgdossier faciliteert zorgprofessionals in het leveren van cliëntgerichte zorg. Bovendien kunt u met het gebruik van een ECD snel en nauwkeurig inzichtelijk maken hoe het gaat met de cliënt. Doordat het systeem werkt op tablets, is de rapportage snel in te voeren en heeft u meer tijd over voor hulpverlening aan de cliënten.
Ons digitaal zorgdossier is uniek door het 3-klik systeem. Hierdoor bent in maximaal 3 klikken bij elk scherm. U hoeft niet lang te zoeken, maar bent snel waar u moet zijn. Bovendien kunnen de dashboards zo worden ingesteld dat u alleen de gegevens en overzichten te zien krijgt die u nodig heeft.
Een digitaal zorgdossier maak het ook mogelijk om sneller cliëntgegevens te delen tussen zorgprofessionals. Alle informatie is immers snel door de daarvoor bevoegden in te zien.
Tot slot maakt ons ECD het mogelijk om documenten veilig digitaal te ondertekenen. Dit scheelt tijd en papier en is even rechtsgeldig als een schriftelijke ondertekening.
Met een ECD kunt u eenvoudig alle informatie registreren vanaf het eerste contact met de cliënt totdat deze uit de zorg gaat. Het digitale zorgdossier bevat diverse basisfuncties, hieronder vindt u een overzicht.
Met de cliëntgegevens zijn niet alleen de algemene zaken als contactgegevens, maar ook financiële en juridische gegevens. Ook is hier informatie terug te vinden over het sociale (familie en mantelzorgers) en professionele netwerk (huisarts, behandelaren).
Essentieel voor het verlenen van de juiste zorg van de cliënt is het behandelplan, ook wel bekend als cliënplan, begeleidingsplan, ondersteuningsplan of plan van aanpak. Hierin worden alle afgesproken doelen en acties opgenomen. Elke betrokken professional werkt vanuit ditzelfde plan.
In een digitaal zorgdossier is direct te zien welke ondersteuning de cliënt krijgt en om hoeveel uur het gaat. Er kan eenvoudig worden vastgesteld wanneer de cliënt dagbesteding had en hoevaak de begeleider/wijkverpleegkundige langs is geweest. Handig, want zo kan de geleverde zorg worden verantwoord naar zorgkantoren, gemeenten en zorgverzekeraars.
Alle professionals die betrokken zijn houden belangrijke informatie bij van de cliënt. Dit kan zijn in de vorm van een verslag of rapportage n.a.v. een meting zoals bloeddruk of insuline. Daarnaast kan middels een tekstje en een schaalvraag worden aangeduid hoe de dag van de cliënt is verlopen. Al deze gegevens worden gebundeld in een overzicht, waardoor iedere professional direct kan lezen hoe het met de cliënt gaat.
In eerste instantie is een digitaal zorgdossier voor de professionals die dagelijks met de cliënt werken.
Dit kunnen persoonlijk begeleiders zijn, maar ook behandelaren, wijkverpleegkundigen, klantadviseurs en teamleiders.
Ook afdelingen die geen dagelijkse zorg leveren kunnen baat hebben bij het gebruik van een ECD, zoals planning, administratie en financiën.
Elke zorginstelling is uniek. Bij FM Zorg kunt u de basisversie kiezen die het beste bij uw organisatie aansluit. Vervolgens kunt u die versie naar eigen inzicht laten personaliseren.
Tot slot hebben de grotere instellingen te maken met diverse en wisselende organisatiestructuren. Ook dit kan in het digitale zorgdossier worden ingeregeld. Op deze manier blijft het systeem praktisch in gebruik en heeft elke zorgprofessional enkel toegang tot wat voor hem/haar van toepassing is.
Benieuwd of we bij elkaar passen?
Plan geheel vrijblijvend een demo in
Talingweide 109
3403 AD IJsselstein