ECD van FM Zorg

FM Zorg biedt een gebruiksvriendelijk, veilig en praktisch elektronisch cliëntendossier waarin u samen met de cliënt, ketenpartners en collega’s samenwerkt aan de beste zorg.

Door slimme functionaliteiten, digitale dossiers, het cliëntenportaal en overzichtelijke schermen bespaart u tijd op uw administratie. Tijd die u kunt besteden aan de begeleiding van uw cliënten.

VECOZO naadloos geïntegreerd

– Probleemloos beschikkingsberichten ontvangen en versturen;
– Communiceren met gemeenten, zorgkantoren en zorgverzekeraars;
– Adequaat declareren;
– WMO, JW, WLZ, Forensische Zorg en Zintuigelijke Zorg.

Meer informatie over ons ECD?

Ook de werkwijze van uw organisatie naar een hoger niveau kan tillen? Vul onderstaand formulier en en wij gaan graag met u in gesprek over waar u precies naar op zoek bent en hoe wij daarin een match kunnen zijn. 

 

Kennismakingsgesprek homepage

Cliëntvolgsysteem

Ons geavanceerde cliëntvolgsysteem maakt uw werk eenvoudiger en makkelijker. Met het cliëntvolgsysteem van FM Zorg wordt uw werk als zorgverlener vereenvoudigd. Met ons simpel en automatisch systeem kunt u de zorgverlening effectiever en gestroomlijnd toepassen. Doormiddel het cliëntvolgsysteem kijkt de zorgverlener sneller waardevolle inzichten te zien. Digitale zorgdossiers kunnen in veel diverse branches gebruikt worden, zoals in jeugdzorg en hulpverlening, verpleging en verzorging en VG- en LVG instellingen. Ontdek hoe het cliëntvolgsysteem van FM Zorg u van hulp kan zijn tot het optimaliseren van de zorgverlening.

cliëntvolgsysteem

Bladeren en informatie opzoeken over een specifieke cliënt kan veel tijd kosten. Een cliëntvolgsysteem vereenvoudigd dit proces. Door het digitaliseren van cliëntgegevens wordt het proces van zoeken en rapporteren geoptimaliseerd en gestroomlijnd. De automatisering hiervan bespaard tijd voor de zorgverlener vanwege het afnemen van handmatige taken die het origineel nodig zouden zijn. Hierdoor wordt de focus verlegt naar de patiënt en niet naar de handmatige invoer.

Rapporteren is één van de belangrijkste aspecten binnen cliëntvolgsystemen. Het communiceren van cliëntinformatie is cruciaal voor het verlenen van hoogwaardige zorg. Het cliëntvolgsysteem van FM Zorg zorgt ervoor dat het overzicht hiervan gewaarborgd wordt. Wanneer de medische geschiedenis, behandelingen, medicatie en zorgbehoeften vastgelegd, worden onnodige risico’s ontweken. Door het rapporteren van patiëntinformatie kunnen artsen, verpleegkundigen en andere zorgprofessionals de meest optimale zorg verlenen. De automatisering hiervan bespaard tijd voor de zorgverlener vanwege het afnemen van handmatige taken die het origineel nodig zouden zijn. Hierdoor wordt de focus verlegt naar de patiënt en niet naar de handmatige invoer.

Veilig en vertrouwelijk

Het cliëntvolgsysteem maakt het dat toegang tot cliënteninformatie gemakkelijker wordt. Dit betekent niet dat deze informatie hierdoor onveilig is. Er zijn strenge voorzorgsmaatregelen getroffen om de informatie zo veilig mogelijk te houden. Zo beschikt het cliëntvolgsysteem van FM Zorg over NEN 7510 en AVG Proof.

Ons cliëntvolgsysteem maakt gebruik van geavanceerde beveiligingstechnologieën om ervoor te zorgen dat al uw communicatie met zorgverleners veilig en vertrouwelijk blijft. Hierdoor biedt het een veilige werkomgeving voor de keten en is informatie delen een veilige en beschermde handeling.

Welke functionaliteiten bevat ons ECD?

Welke functionaliteiten bevat een ECD?

Een elektronisch cliënten dossier maakt het mogelijk om alle informatie te registreren vanaf het eerste contact met de cliënt totdat deze uit de zorg gaat of overlijdt. Iedere cliënt heeft zijn eigen digitale dossier met onder meer de gegevens van de cliënt en het behandelplan. Hieronder vindt u een overzicht van de basisfuncties die een ECD o.a. bevat. 

Cliëntgegevens

Onder cliëntgegevens verstaan we de algemene gegevens van een cliënt zoals contactgegevens, maar ook financiële en juridische gegevens, het sociaal netwerk (familie en mantelzorgers) en professioneel netwerk (huisarts, behandelaren). 

Behandelplan

Een belangrijk onderdeel van het elektronisch cliënten dossier, is het behandelplan, ook wel cliëntplan, begeleidingsplan, ondersteuningsplan of plan van aanpak genoemd. In dit plan worden alle doelen en acties opgenomen die de cliënt met zorgprofessionals heeft uitgevoerd of afgesproken. Iedereen die bij de cliënt betrokken is, werkt vanuit datzelfde plan. 

Zorgregistratie

In het ECD kan worden bijgehouden welke ondersteuning de cliënt krijgt en hoeveel uur ondersteuning het gaat. Waar en wanneer had de cliënt dagbesteding, hoeveel verblijfsdagen had de cliënt of hoe vaak is de begeleider/wijkverpleegkundige bij de cliënt thuis geweest? Doordat de antwoorden hierop eenvoudig in het ECD kan worden bijgehouden, kan de geleverde zorg worden verantwoord naar zorgkantoren, gemeentes en zorgverzekeraars. 

Dagelijkse zorg

Alle professionals die dagelijks bij de cliënt zijn betrokken, houden belangrijke informatie bij over de cliënt. Dit kan door een verslag of rapportage te schrijven naar aanleiding van een meting (bijvoorbeeld bloeddruk of insuline), een onderzoek of wat er op een dag is gebeurd. Op deze manier kan iedereen die bij de cliënt betrokken is lezen hoe het met de cliënt gaat. 

Voor wie is een cliëntvolgsysteem bedoeld?

Kiest u voor een gedegen zorgregistratie, dan kies u voor FM Zorg. Ons online zorgplan is volledig naar de wensen en behoeften van uw organisatie aan te passen. Het dossier kan de rapportage van wel 30 tot 10.000 cliënten op een effectieve, eenvoudige en bovenal veilige manier bewerkstelligen. 

Bent u benieuwd hoe ons online zorgplan in de praktijk werkt? In onze demo ontdekt u welke uitgebreide functionaliteiten ons digitaal zorgdossier bevat en hoe het ingebruiknemen hiervan de werkwijze van uw zorginstelling naar een hoger niveau kan tillen. 

 

Benieuwd of we bij elkaar passen?

Plan geheel vrijblijvend een demo in

Scroll naar boven